Vi gjorde Lannavaara.

...och så kom midsommarhelgen. För att slippa det traditionella firandet i Kauppinen med 50st 50-åringar i deras inte mest så fördelaktiga tillstånd, så följde jag med på ett annat byfirande. Minibussen anlände till det vita huset 14.00 i fredags. Just som jag var i färd med att svepa min GT. Kasettband, alcohol och Emma, Sandra, Sara, Sofia, Sandra, Anton, Viktor, Hans, Daniel och jag sjungandes i kör till 80-talets stoltheter gjorde oss till den kompletta skaran av midsommarfirande kirunabor påväg till Lannavaara och Sohpparfestivalen...

...som inte var så stor.


Vi gjorde oss genast bekväma på den plats som utsetts till oss ca 1km utanför området. En skola som var rustad med bastu, gympasal och diverse redskap som basketbollar, frisbee och en gammal stereo som tack och lov tog emot CD skivor.


f.v Sandra, Emma, Anton, Viktor, Daniel, Sofia. 
skugga Hans, Jag


Och den stora favoriten var Glesbygd! I midnattssolens sken (icke värme) samlades vi alla i en klunga och gungade med i sprudlande glädje!

Kort sagt kan jag säga att midsommaren var en succé. Väl påväg tillbaka till giron var både kropp och själ mättad med helgens äventyr. Meänfestivaali släng er i väggen, Lannavaara tar över!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad trevligt! Hade ingen aning om att det arrangerades festivaler i Lannavaara (stavfel?) =)Jag har tänkt att jag ska ringa ngn dag så vi hörs under veckan! kllleeeeem

2009-06-23 @ 20:49:00
Postat av: H.M

i like your blogg. Den finns nu med på min favoritlista!! ;)

2009-06-26 @ 09:54:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0