Back in Førde.

Tillbaka till landet, regnet och kylan. Tillbaka till konstanta lukten av får, den obotliga tröttheten och dom långa promenaderna för att hålla sig vaken. Tillbaka till Tresket, Pikant, Gilde, solheim och vårat nya hus!
We are back.
Inneboende (i åldersordning):
Petra
Emma
Moa
Malin
Jag
Kom hit för en vecka sen med ett flyg som skulle tagit en timme men tog två. Tacka vet jag att Petra finns och orkar med mig och mitt planerande! Hade 11kg övervikt på planet. Aj, aj. Min väska är för stor och så packade jag tills den blev full. Tyckte det var en jättebra idé.
I lördags hade vi inflyttning/välkomstfest i vårat hus! Här på slakteriet är det en massa säsongare och nästan alla är svenskar och nästan alla är tjejer. Utom på min avdelning. Där är alla norrmän och killar.
Hursom fick vi fullt hus. Ca 50 personer anlände och ca 150 burkar lämnades till oss dagen efter. 98kr i pant gjorde att vi nu har toapapper för resten av säsongen.
Upptäckte att min kamera faktiskt blev kvar i sthlm men Petra var en flitig kamerakvinna. 209 bilder från i lördags finns nu lagrade i min dator!
Och här är två av dom...
Ska pilla ut lite fårull ur naveln. God natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0