Kenya, Kiruna - same same

Back in da Kauppinen vars enda ljud är hundsatar och kattdjävular.
Här blir man gödd och mamma verkar tycka att storlek 54 är okej på sin dotter. Hemlagad mat är ju ändå att föredra efter popcornluncher och rismiddagar med ketchup. Tack Mamma!
Har hunnit beta av min sverige lista med allt från påskmust till fillidutter så nu är jag tillbaka i gamla ovanor. Nu väntar jag bara på att klimatisera mig. Är säkert den enda som sätter på stjärtvärme och fullt ös på fläktarna när jag kliver in i bilen. -2 är hemskt otrevligt.

Veckan har varit fullt race med folk som ska mötas upp till höger och vänster. Man slits och dras i och jag måste erkänna att det är smickrande. Hehe.
Safarimöte, temöte, draknästetmöte, fikapauser, köttfärsåsochspagettimöte, restaurangmöte, frisörmöte och sen sova sova sova. Mamma står som personlig vakt utanför sovrummet och ryter till varje katt och unge som försöker närma sig. Ja, jag behöver ju få vila upp mig. Det är ansträngande att resa.

Jag är jätteglad att äntligen få använda Å Ä Ö.

På lördag åker vi upp till fjällen, tjoho, och ska bejaka tävlingarna från den trygga platsen på hyllan. Sen är min kirunacheck lista klar.

Mat - check
Vänner - check
Filmuppdatering - check
Sova - check
Fjällen -

Kommentarer
Postat av: Petra

Nej då..stjärtvärmen används av mig med när jag åker till jobb kl halv 5 och det är svinkallt ute! :) Men det blir hemskt varmt när jag ska köra hem sen och det är strålande sol och varmt ute!

2010-04-23 @ 06:07:58
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0