San Fransisco, Venice, Vegas

Tre intensiva dagar och nätter i min hittills absoluta favoritstad var helt enkelt för lite. Jag ska tillbaka.
Staden med bästa stämning, skönaste människorna, snyggaste husen och brantaste backarna. För perfekt, för fantastiskt, helt enkelt för bra!
Alla typer av människor och alla typer av färger infinner sig i denna stad. Våra två mission: golden gate och ett nattbesök i Castro (kändaste gayklubb-området på den här halvan av jorden). Och oh ja, om vi gjorde succe!
Bron var snygg, Castro var snyggare.
Släppte resans första tår när vi var tvungna att återvända till LA.

...men snabbt infann sig ett leende igen när vi tog in på Venice beach och upptäckte att här kan vi nog stanna ett tag. På den här straden är folk i rullning 24/7. Motionerare, skateare, turister, surfare, basketspelare, muskelknuttar, moppeknuttar, försäljare, köpare, strandhängare och vi. Stranden som aldrig sover.
Passar barn, tonåringar, vuxna och kanske kauppinenbor.
Skönt tempo, bra väder, höga priser.

OCH NU ÄR VI I VEGAS! Galnaste av det tokigaste av det häftigaste. Gick hela stripen igår och det tog 3 timmar. Ja gott folk, det är precis som i alla filmer ni någonsin sett om det här stället! Blinkande lampor, neonljus, discokulor, trafikljus, strålkastare är överallt och i tametusan alla färger och kulörer. Epileptiker bör hålla sig på avstånd.
Man blir lite galen här...
Har fått se två brudpar redan inom loppet av en kvart, 17st Michael Jackson imitationer, den berömda bellagio fontänen och alla 300 hotell. Vi är nöjda.

Exakt en vecka kvar till svensk mark. Jag har skrivit en lista på saker jag vill äta/dricka som jag bifogar i nästa inlägg! Tack för visad hänsyn i förhand!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0