Midsommarfirande!!

Det här är första gången i hela mitt vuxna liv som jag firat en sådan traditionsenlig midsommar.
Vi var 40 pers på David och Roberts landställe.
40 pers som åt lax, sill och potatis, 40 pers som sjöng snapsvisor, dansade runt midsommarstången, hade trekamp, grillade, solade, skålade, badade och drack, drack, drack. Ingen hejd överhuvudtaget.


Och idag packades allting i ordning och jag, Geir, Alex och Saga inväntade Michel och Simon som låg och sov.
Efter en timme vaknade dom till liv och släppte på sanningen.
Det visade sig att bilen gått sönder natten innan (i ett försök att varva 7000varv på ettan) och det var bara början.
Bogseringslina hittades, en bil körde fram och när allt var kopplat och klart så visade det sig att den bilen hade punktering. Fram med en ny bil, koppla om, köra iväg 1km innan bogseringslinan plötsligt pajjar.
Vi slår en dubbelknut, fortsätter köra och då visar det sig att den bogserande bilen (som förövrigt jag sitter i) är helt tom på batteri så varningsblinkersen funkar inte OCH alla rutor är vidöppna och kan inte hissas upp pga batteriet.
Så efter två timmar kommer vi fram till arlandas långtidsparkering. Frusna, hungriga och jävligt glada.
Tack sällskapet, den här helgen gjorde vi jävligt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0