Alright.

Så nu har jag infört googlemission i vardagen.
Dagens: Vad kom först, tändaren eller tändstickan?
Svar: Tändstickorna uppfanns 1827 men blev inte vanliga förrän för ungefär hundra år sedan.
Efter tändstickorna uppfanns tändaren som egentligen bara är en utveckling av eldstålet. Just det Geir!
Igår var det sommarfest här och ca 2000 biljetter var sålda. Alla ville vara fulla och kolla på Donkeyboy. Dock kände jag tydligen för att ta det till en högre nivå så jag bestämde mig för att det var ofrivillig läggdags redan klocka tio så jag missade det.
Skulle ha varit ledig fre-tis men åkte på att jobba 12h fredagen och 2.5h idag. Men som belöning ringde min chef och sa att han kunde betala min sommarfest biljett vilket var helt underbart eftersom jag ändå inte dök upp. Ska lägga upp en ultrasmart taktik nästa gång.
Jag hann ha på mig dom nya kläderna i hela tre timmar. Grattis, nästa gång
kanske jag klarar hela kvällen.
Och Petra var dödssnygg!
Min kära vän Malin Lexvall har tydligen börjat dricka vin. Så helt plötsligt bestämde jag mig också för att börja med det frånochmed imorgon. Rödvin står på listan så förslag är välkomna eftersom detta är ett outforskat område för mig. Tänkte försöka med två glas i veckan.
Nu ligger jag i soffan och är lika hjälplös som en sköldpadda på rygg. Tänkte fortsätta vara det resten av kvällen.
Tändstickorna uppfanns 1827 men blev inte vanliga förrän för ungefär hundra år sedan.
Efter tändstickorna uppfanns tändaren som egentligen bara är en utveckling av eldstålet.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Börja du med vitt i stället, och prova LEVA den på dunk är god, har inte provat på flaska.

2010-06-07 @ 10:57:46
Postat av: Anonym

Livet är det som pågår mellan fyllorna bara så du vet.

2010-06-10 @ 17:13:18
Postat av: Anonym

Den första tändare, Döbereiners lampa, uppfanns by Johann Wolfgang Döbereiner i 1823. Det blev i produktion till 1880.

:P



Tändaren uppfanns först! Kan du inte uppfinnarhistoria? xD

2010-08-01 @ 13:12:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0