Bra början på semestern:

I lördags hade vi kul!
Jag jobbade till två och hade sen date (har blivit tradition nu) med Petra och hennes klasskompis på café och det var sjukligt trevligt. Sen åt jag och Geir hans mammas hjortgryta till middag och den var DÖDLIGT god.
SEN gick vi hem till Tomas på förfest och DET var toppen!
Sen träsket, sen kebabrulle, sen hallon, sen efterfest hos oss med baileys och a love song for bobby long.

På söndagen så hade vi tre nattgäster som blev kvar och ännu en joinade för pizza bakning a la epic mealtime. Köttfärs, kyckling, bacon, salami, ananas och sju kilo ost. Jävligt bra.

Film efter film till tio på kvällen och sen kom mami och papi på natten!
Så nu är det ultimat turistande fram till på torsdag.

Dippat gånger två.

Åh jag älskar mitt jobb och extra mycket när jag får göra sånt här!

Trine-Lise vågar minsann!
Jag står snart på tur, lovar, måste bara komma på vilken färg eller kombination först.
Imorgon har jag fem tommar på jobbet och sen är det SEMESTER i en vecka! Tjoho!

Veckoplan.

Ja här håller vi på att regna bort. En vecka till av jobb och sen har jag semester igen. Denna gången i Förde (håll nu tummarna för vädret please) och istället för att åka och besöka så får vi besök av mami och papi! Yay!

Idag tänkte jag träna för första gången på sjutton dagar. Uhhhh...
Imorgon jobbar jag dubbelt och det är helt ok.
Onsdag ska vi se premiären av nya batman filmen! YAY!
Torsdag jobbar jag dubbelt och det är helt ok.
Fredag jobbar jag till fyra och sen är det nästan helg. What to do?
Lördag jobbar jag 9-14 och sen är det helg och semester!! Two thumbs up!

Heart.

Och veckan fortsatte.

Fredag:

Åk hit, ät på surfers (som Jonte, vår snälla hyresvärd för veckan, är delägare i) and I say no more.
Älskar att min kusin dyker upp på gatan utanför restaurangen!

Sjukt rörigt, väldigt bra, lite stökigt och det var kul att vara tillbaka på gute. Tack Anna som serverade jävligt bra vodka redbull och Tack Malave som serverade jävligt bra musik!

Lördag var chillpill nr ett. Sov länge, promenerade längs muren, åt pariserbullar på norrgatt, käkade plankstek till middag och kollade nya spindelmannen filmen på bio. MYCKET bra. Bättre än alla tidigare. Somnade sent, vaknade sex söndag morgon och begav oss till sthlm.
Vårt största misson där var sushi på ming och den bockade vi av!

Tack, tack, tack Jonna och Jonte för att vi fick bo i eran lägenhet och tack till Hanna och Simon som gick med på att trängas med oss. Och extra pussar, kramara och tårar till min underbart vackra Hanna som gjorde mitt Visby. Du är ett hjärta!

Heartbeat.

Älskade Ö.
Äntligen fick jag visa Geir den också. Han blev lika kär som jag.
Vi kom tisdag kväll och då blev det grillmat följt av filmkväll á la nioåringar med godis och madrasser på golvet.
Sen fortsatte den mest fabulous vecka denna sommar:

Onsdag:

En bättre frukost första morgonen på Jonna, Jonte, Hanna och Simons balkong. Och vår i fem dagar!

Men mys. Lite rundtur, lite turist och massa sääärlek. Visby är amazing. Alltid.

HUR SNYGG är inte Jonna i håret? Bra utsikt från kallis och middag på Visby Strand. Åh.

Torsdag:

Världens bästa glass och världens bästa häng!

Sa vi Sverige? Mja Kallis som är Gotlands Mallis (cheeeezy haha). Nä men det är dom här gångerna när solen lyser och du sitter på denna underbara after beach med rätt folk, bra musik och en enorm solsäng som allting bara är fantastiskt.

...

Ja det vart dans å fish å skratt å fish å efterfest! Mjau!

Köpenhamn tack!

Så efter roskilde hamnade vi i köben i två nätter och en dag. Jag har turist dokumenterat hela Geirs vistelse för jag hamnade inte på en enda bild. Kul jul.
Men vi promenerade sönder hela staden och det var skoj. Vi har bestämt oss för att flytta dit någongång innan vi dör!! Dom har allt, allt, allt och lite till. Vacker stad, bra mat, trevligt folk (fult språk), 24/7 alkoholförsäljning och bra väder. Perfektion.

Part two please

Bara för att det varade en vecka och jag hade över fyrahundra bilder:

Been there, done that, cant remember.

Nej men alltså nu är segdegen över och vi har lämnat semestern! Som ni märkt tog jag ledigt från internet också. Gick in på fejjan en gång på två veckor annars inget. Det var skönt.
Back on track, jobbat idag. Jag var trött och förkyld. Sitter nu och äter glass med två gånger sås och en gånger strössel medans jag laddar upp 744 bilder som tagits under vår ledighet. Först ut blir självklart roskilde:

Jag tänkte från början se 5 band men ångrade mig sen till tre och det slutade med 12. Adrian Lux var som sagt först ut på tisdagen och höjde ribban till mount everest. Svårslaget fram tills Bruce på lördag. Tre timmar lång konsert och tre timmar av storbölande (ja jag var lycklig och svårt berusad) så det var mina två euforiska moments. Alla andra band jag såg var bara utfyllning.
Men ack så kul vi hade! 14 Fördianer och så jag!

Roskilde

Fet konsert med Adrian Lux igår!Skulle laddat upp lite bilder men det gick Inge bra. Dødsbra væder och jævligt bra stæmning. Pretty nice!

Pre-posted

Ja det här är ett förpostat inlägg. Jag är säkert jätteglad och full och solen skiner och allt är fantastiskt och vi älskar livet och hela faderullan!!
Måste visa en bild (för jag gillar cred och uppmärksamhet) på mina egengjora shorts. Först var det byxor som klipptes av, fästes nitar på och doppades sen i klor. Jag är förbannat duktig. Försmodligen har jag på mig dom nu.

Och sen vill jag få skryta om att det bor massor av igelkottar här (riktas till kiruna nu, gotland har ju samma syndrom). Jag vill gärna ha ett som husdjur om det inte vore typ olagligt och oskönt.

Som sagt, jag är på roskilde, det här är förpostat och imorrn kommer säkert ett riktigt inlägg.
Over and out.

Sista natten med Fröken Helene

Igår var sista natten jag och Helene jobbade tillsammans för hon slutar sen den apan.
Så jag passade på att ta bilder där 1. Helene leker Percey Nilegård 2. jag äter en sjukt osunn macka och orkade bara halva 3. Helene leker med godis och 4. ploppar en finne och sen 5. står hon och är ledsen (det tog en stund innan vi fick till det) för att jag ska gå. Vi var det bästa nattvaktsteamet så jag blir lite ledsen i ögat. Sen kom jag på att jag hade semester när jag slutade och blev genast väldigt glad!!! Yay!!!
Laddar ner musik till ipoden och väntar på att vi ska få åka iväg. Halv nio går bussen.
P.s Geir har gratis wifi under Roskilde så ja, det blir en hel del inlägg live därifrån!
Puss och kram och laters aligators

Roskilde here we come!

Tack yr.no för en helt okej väderprognos över roskilde!

Langtidsvarsel
Søndag1. juliMandag2. juliTirsdag3. juliOnsdag4. juliTorsdag5. juliFredag6. juliLørdag7. juliSøndag8. juliMandag9. juli
Regnbyger Lettskyet Lettskyet Skyet Skyet Regn Klarvær Delvis skyet Skyet
21° 18° 20° 20° 21° 21° 18° 19° 19°
7 mm nedbør i døgnet 0,8 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 1,2 mm nedbør i døgnet 6 mm nedbør i døgnet 0,5 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet 0 mm nedbør i døgnet
Svak vind, 3 m/s fra vest Lett bris, 4 m/s fra vest-sørvest Svak vind, 4 m/s fra sørøst Svak vind, 3 m/s fra øst Flau vind, 1 m/s fra øst Flau vind, 1 m/s fra sørvest Lett bris, 4 m/s fra vest-nordvest Lett bris, 5 m/s fra vest-nordvest Lett bris, 4 m/s fra nordvest