Fyra nyanser av gront (Elins citat).

Hej folket!
Om det ar nagot stort Nya Zeeland har att komma med sa ar det deras natur! Men dra mig baklanges, jag har aldrig sett nagot liknande i hela mitt liv! Bergen ar tackta med grona trad, pa marken ar det grona grasmattor, blommorna och vaxterna ar grona, husen gar i gront, kossorna ater gront, faren bajsar gront och vi borjar anta en gron ton.

Sen vi kom till hit har vi spenderat mesta tiden pa en buss. Men lika glada ar vi for det. Basta sattet att beskada praktverket som pagar utanfor. Vattenfall, snokladda toppar, tradkladda toppar, blaa sjoar och vita, vita klippor.
Igar klattrade vi pa en glaciar i 8 timmar. NZ tredje storsta och dom har ca 3000st har.
Schemat framover ar det ingen som vet. Idag ar vi i Wannaka, imorgon Queenstown och sen ar det fritt fram.

Ar det nagot mer det har landet kan skryta om sa ar de dom tusen och ater tusentals kossor och far som vandrar omkring OVERALLT!! Tva tummar upp.

Hello New Zealand!

Och oforberedda som vi var sa landade vi pa nya zeeland i flip-flopps och t-shirt (elin i kjol) och mottes av 13 graders varme!!! Dock sa kanns det just nu helt ok, antligen far man ha ordentliga skor pa fotterna och dom dar tre par jeansen kommer antligen till anvandning...
Imorgon paborjar varan kiwi-tur. 4 veckor pa bada oarna och bussen fixar allt. Boende, aventyr och underhallning! Gillar!
Nu ar vi 12h fore i tiden. Hemma hos er ar klockan 07:40, har ar den 19:40. Igen 07:40 vi har 19:40.

Vi saknar Australien men gillar Nya Zeeland!
2 manader kvar nu!

Och sista anhalten...

Townsville sög. Spenderade pengar på ett värdelös aqvarium och svettades sönder när vi gick upp för deras "berg" (inget jämnfört med förde).

Men nu är vi äntligen i Cairns! Åh så vi har sett fram emot det! Vårt sista busstopp som vi startade i Sydney för över två månader sen!
Vi bor på ett tjejhostel (endast tjejer som bor och jobbar här mamma så nu behöver du inte vara orolig) och det är det billgaste boendet hittills och du får gratis middag varje dag! Inga nudlar på en vecka!
   Våsra engelska vänner från Fraiser Island är här så vi hänger runt med dom på kvällarna och slappar vid lagunen på dagarna.

Elin ska göra en tatuering snart och jag en ny piercing. Gud så spännande.
Vi ska snart sammanfatta hela australien men först ska vi helnjuta sista veckan och köra slut på den sista aussie energin vi har kvar!

Ett album har kommit upp på min facebook!
Peace and Love

p.s Vill ge en särskild hälsning till Daniel "spättan" Jönsson: Jag kom på att det var mer en pungråtta än en säl!

Airlie Beach

Helt fantastiskt. Vi har hittat ANNU ett stalle som vi alskar i aussie. Nar ska det ta slut? Jo om 13 dagar. Tank inte pa det, tank inte pa det.

Igar var vi ute och hangde pa en bat hela dagen. Snorkling, bra mat, vita strander och fina fiskar. JATTEfina fiskar! Dock var det jag, elin och 1 miljard pensionarer. Men satan vad roliga dom kan vara med lite action och alkohol i kroppen. Jag ska bli likadan i mina sjuttio ar!
Pa kvallen korde vi "slap the goon" och nu ar det morgon och jag mar daligt.

McFlurry Oreos ar btw det basta som gud och McDonalds har uppfunnit. Forsoker att inte trycka tre om dagen. Jag har ju faktiskt borjat trana (som om nan bryr sig) sa daligt samvete passar sig inte nar man ar pa semester.

I NZ (sa vi har nagot att se fram emot) har vi bokat in fallskarmshoppning och bungyjump (som ar den 2a hogsta i varlden). Sa nu har jag borjat skriva pa mitt testamente. Tyvarr ar det inte mycket av resekassan kvar men om jag dor sa vill jag ge allt till min lillebror for han ar fattigast i familjen. Sen kan mamma fa 25kr och kopa sig en trisslott for det tycker hon om!

Som ni kanske hort har det varit storm och orkan som drabbat australien men rakmackan och bananskalet (jag blev bananskalet) har ju san tur att vi passerade den nar vi akte hit i buss! Hallelulja!

Jag saknar er men inte sverige!

18 dagar kvar.

Nedrakningen som vi vill undvika har borjat. Den 17e lamnar vi denna o for att aka till nasta. Nej, nej och nej. Vi vill inte!!!

Fraiser Island:
"what the hell, its sand everywhere". Ja det ar det. Och du far in sand overallt. I oron, nasa, piercingar, mun, tander, ogon, naveln, naglar. Men sen dricker du goon och da gar all sveda over. Hela trippen gar ut pa att du aker i en grupp (totalt var vi 48 st som delade in sig i 5 bilar. Vi var team B. B for Bastards) i varsin bil (vi var tio) och aker runt pa den sandigaste on i varlden och CAMPAR. Trots att vi var den den basta gruppen sa var vi anda ganska misslyckade med vara uppdrag. Vi akte vilse. Vilse pa en strand som bara gar en vag. Sa forsta natten campade varan grupp sjalva medans dom andra roade sig pa annat hall. Sa den kvallen gick vi pa dingojakt och hajjakt pa fyllan och villan. Vi hittade inget av det.
Resten av trippen kollade vi in australiens klarase sjo, vackraste utsikten och vitaste sanden. Awesome!

I lordags var vi i Bundaberg och kollade nar skolpaddsagg klackdes pa stranden och sen fick vi sen en skoldpaddsmamma ta sig upp pa stranden och lagga nya agg!!

Nu ar vi i Airlie Beach och ska kora snorkling. Sen drar vi till Townsville, Cairns, Brisbane (for miljonte gangen) och darifran lamnar vi landet. Cry.