Fredag.

Idag är det fredag och då äter norrmännen sin favoriträtt, risgrynsgröt. Imorgon äter dom pizza Grandiosa och på fredag dricker dom lite Pepsi Max. Jag däremot går mot strömmen och åt lasagne idag, tacos imorgon och dricker lite Cola på söndag.
43 dagar kvar tills jag och Elin lämnar landet. Då förvandlas den här bloggen till en reseblogg. Ger hopplösa garantier om att den blir mer uppdaterad.
Ett halvår blir vi borta och för att slippa ringa hem till familjen en gång i veckan så kommer jag skriva här istället en gång i månaden.
Husstatus:
Petra drog precis till Oslo med postflyget. Vi saknar henne redan men hon får det nog bättre där. Buhu.
Malin är fortfarande gravid och flyttar i helgen ut från min/vår säng in i en lägenhet och ett eget sovrum. Grattis till Malin och Ole. Grattis till mig och min egna säng.
Moa jobbar mest just nu och gör skumma nattutflykter vilket resulterar i att hon är tröttare än mig!
Emma bestämde sig för att laga mat och köpte varor för flera tusentals kronor.
Och jag äter godis och leker att jag har ett liv.
Quoat från Daniel "Spättan" Jönsson:

Impa pimpa, pumpa dumpa, tack och hej - nästa tjej!


Kommentarer
Postat av: MalinMalle

Fredrik åt risgrynsgröt igår (fredag)!! Han är lite typisk norsk..

2009-10-03 @ 17:23:06
Postat av: Anette

Ja jag har mörkt med lite askblonda slinger...men det blev faktiskt snyggt! Fränt om inte annat...tänkte lägga in lite extra hår med... mitt är så kort:P

HUr leker livet i norge min vän?

2009-10-03 @ 18:50:42
URL: http://www.anetteb.devote.se
Postat av: Montana

Risengrynnsgröt. Må eg ha sån russinet i?!

2009-10-20 @ 20:12:45
Postat av: Montana

Risengrynnsgröt. Må eg ha sån russinet i?!

2009-10-20 @ 20:14:34
Postat av: ellen

haha fy fan va rätt. grandiosa är fan norges nationalrätt. en hel frysdisk full med diverse märken och smaker. fy fan. de är illa! vart i norge är du förresten? vad gör du? säg till om du ska förbi oslo nångång :) I'm still here! Puss från ellen

2009-10-20 @ 20:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0