Sista rycket.

Mina sista dagar spenderar jag och elin med att sova, äta och kolla tv. Allting inomhus.

Vi blev lurade av hostelet. Enligt annonsen sa den att det låg i hjärtat av LA med gratis frukost, middagsbuffé och kaffe/te 24h. Istället tog det oss 2,5h att ta oss ut från LA city, för att sedan hamna ute vid flygplatsen. Frukosten består av en blåbärsmuffin (som ifs är väldigt god), under lunchen serveras kakor och popcorn och middagsbuffén (HÖR OCH HÄPNA) är ris, pommes, nachochips och potatiskroketter. Med ketchup. Och det serveras varje dag!!
Så vi äter alltså muffins till frulle, kakor och popcorn till lunch och ris med ketchup till middag. Därimellan blir det ca 10 koppar te.
När jag kommer hem vill jag ha lax, köttbullar, lasagne, köttfärslimpa, renkött, potatisgratäng, potatismos, potatis, senapssill, falukorv, parmaskinka, fetaost, KÖTT!!, hårdbröd, påskmust, statoilkorv, empesburgare, fiskpinnar m. senap och spenat (jossan?), leverpastej. Inte pasta, inte nudlar och inget friterat!!

Jo och sen vill jag bara säga att vi överlevde jordbävningen. Tack för att alla 0 personer som hörde av sig och var oroliga. Där kollade vi på tv i varsin säng med våran popcornlunch i knät när takkronan får skvatt och börjar snurra. Hoppar upp från sängen och märker att det skakar lite väl mycket. Tittar ut och ser att poolen skvalpar över och sätter hela uteserveringen i vatten. Elin skriker, jag skrattar och säger mer, mer och sen tar det slut efter 5min. Det roliga var över och vi bevittnade vår första aning av en naturkatastrof. Dom i mexico fick dock lite mer action.

Två dagar kvar av min 5 månaders långa resa. Ett sista tårögt inlägg kommer att äga rum.
Idag firar/sörjer vi med en ordentlig middag!!


Kommentarer
Postat av: Petra

hehe hur ska vi veta att det varit jordbävning då? :P Det ska bli skönt att få dig tillbaka :)

2010-04-06 @ 13:22:32
URL: http://pbjelke.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0