Heder till Kiruna.

Förr förra och förra veckan var jag hemma i Kiruna (22/7-28/7). Och för att säga det som så insåg jag att maten är något som har saknats! Jag saknar orientdressing, potatismos, statoilkorv, OST, surströmming, kalles kaviar, johnnys senap, parmaskinka, vanlig skinka, mjölk, mangoraja, smält ost, bregott, souvas.
Jag tackar Linn och Zorre som ännu en gång orkade anordna fest, nu med georgiskt tema, och som också såg till att jag fick uppdraget att vara glas-påfyllare. Fantastiskt kul att alla dök upp, att alla blev fulla och mätta och att man fick säga hej innan man åkte igen.
Jag lekte turist och Geir var turist. Haikade omkring i jukkas mellan ishotellet, kyrkan och sameutställning. Åkte självklart upp till luossabacken, hälsade på diverse folk och fick en smygtitt på leastadianerna.
Kirunas sevärdigheter, check.
Spanx.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0