Hell yeah!

Oh boy, oh boy oh boy!! Jag brukar inte direkt prata om kläder och skor eller vart mina pengar går åt (just nu inget=pank) men min norsk och jag har gjort en asos beställning och ÄNTLIGEN efter två år av tjat, velande, provandes hit och dit, bestämmande av modell, färg, sen prova igen, räkna pengar, vela lite till osv osv så har mina Dr. Martens kommit!!! Dom borde ha anlänt tidigare om Daniel kommit upp till sin miljon men vi kan lika gärna vänta på att Kauppineser* blir nykterister innan det händer. Jo jag har fortfarande inga pengar. Det är därför man har en manfriend, a.k.a min norsk, som godtar långsiktig avbetalning (eller snarare tills min första lön kommer 14 juni).
Räknade på mina jobbtimmar och insåg att jag ha fått ihop hela 150st sen jag började. Nästan heltid! Mina fötter gör fortfarande ont och jag vägrar fortfarande duscha håret mer än 2ggr i veckan. Försöker undvika stekbordet på jobbet.
Vi har börjat med vadslagning också på helgerna när jag jobbar natt. Vi försöker gissa hur många gånger jag får frågan "är du svensk?" under kvällens gång. I fredags var det 17 och lördag 32.
Jag saknar Sverige när jag får höra att dom kommer på sådana geniala grejer som Marabou Polka. Vi fick hitfraktat 10st förra veckan och idag kom Petra hem med ytterligare 4st. Om två dagar ska jag börja käka hälsopiller som drar ner sötsuget.
Jag har börjat spåna om att ändra mitt hår igen. Som alltid håller det inte mer än ett par månader innan jag blir uttråkad. Det har blivit som en hobby! "Den här månaden kanske det blir permanent afro och nästa kör vi platinblond hollywood page".
Det är mittbena med ljusbrun utväxt och rävblont nertill ljust nu. Förslag?

Quick erase it.
*Dom som är boende och skrivna i Kauppinen.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inget bängel med håret, färga möjligen utväxten men sen är det nog. låt det nu få vara ifred.capish.

2010-05-25 @ 11:10:15
Postat av: MUM

Och förresten ta nåt surt( typ citronvatten eller äpplecidervinäger utspätt ivatten) varje gång du får sötsug, så slipper du pillrena också, hallå du är väl inte Kaupppines för ro skull.

2010-05-25 @ 11:12:54
Postat av: Petra

Jag håller med. Låt håret vila nu.. det är så fint som det är!

2010-05-25 @ 11:16:50
URL: http://pbjelke.blogg.se/
Postat av: Simon

Är det inte en hel massa Kauppineser som är lestadianer och redan nykterister, så miljonen kanske inte ligger långt borta ändå.

2010-06-06 @ 21:16:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0