Love vacation part 2.

Men det här måste vara den tråkigaste sidan någonsin. Här uppdateras det alldelens för sällan.
Shape up!

Så provade jag och Geir på oss ännu en love vacation (part 2).
Fredag o6.15 tog vi bussen till Bergen! Är det bara jag eller mår alla lite illa av att kliva upp så tidigt? Under mina arbetsveckor är jag fortfarande på jobb den tiden. Jag har aldrig problem med att sova och man kan hitta mig på konstiga ställen i konstiga ställningar och ändå sover jag hur bra som helst. Så för mig gick bussresan snabbt. Älskart!
Incheckning på hotellet fick inte ske tidigare än 16 så vi hängde runt på stan köpte saker som vi materialister blir glada av! Vi åt sushi på Sumo, hängde nere på Bryggan, Fisketorget och en gång i timmen köpte jag te för min onda hals som jag tänkte försöka mig på att ignorera men den var jävligt ihärdig.
Hotellet var najs (mer som ett vandrarhem) så vi sov middag till klockan nio eftersom inget särskilt var inplanerat för kvällen. Vi gick på 3D bio (Geirs första) som hette Despicable Me. Tre av Fem guldfirrar. Käkade kebab för 35 kronor och gick hem.
Lördagen hängde vi mer runt på stan, Bryggan, Fisketorget och det inhandlades mer saker som vi materialister älskar. Hittade en butik som skulle stängas och där var allt på halva priset! Geir köpte ett par röda Vans och jag ett par svart/vit rutiga. På nått sätt vart mina dyrare och jag gick omkring och tyckte att mina fötter var jumbostora.
Vi åt sushi en gång till och på kvällen gick vi på fest hos vår gemensamma kompis Mathias. Han har en fin lägenhet förutom att det utanför stora ingången ligger knark sprutor. Så kan det gå.
Vi gick vidare till ett mega hus som hade mega party och sen vidare till Café Opera (Nej, inte som i sthlm). Vi åt kebab för 35 kronor och gick hem.
Söndagen köpte vi B&J som det åts en tugga av, inntog alldelens för mycket cola, köpte tidningar för tvåhundra kronor och sen åkte vi hem. Jag sov hela resan, la mig på soffan hemma och sov tills jag var tvungen att lägga mig i sängen, sov hela natten och vaknade idag tio på morgonen. 16h sömn får man inte varje dag.

Köpte för mycket saker, brände en förmögenhet, åt ute frukost/lunch/middag och lapade sol i norges regnigaste stad. Awesomness är det ord som sumerar hela helgen.
Awesomness

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0