08:36

Det här är första lördagsmorgonen när jag kommer hem från jobbet som det slog mig att BÅDE Moa och Petra är på jobb. Har aldrig inträffat förut och jag är inte van att vara ensam när jag kommer hem. Även om dom oftast sover så är det skönt att veta om att man inte är själv. Jag är ju lite mörkrädd och paranoid. Försökta göra kvälls (morgon) ritualerna så lugnt som möjligt. Men när jag tvättade ansiktet fick jag panik över att jag blundade för det var ju självklart att någon stod bakom mig (trots att jag låst ytterdörren. Det var prio nr.1 när jag insåg att jag var ensam) vilket gjorde att all tvål gled in i ögonen. Tvättade knappt klart ansiktet och försökte undvika att titta i spegeln. Sprang sen runt och tände alla lampor i lägenheten (trots att det är ljust ute). Kommer antagligen inte att somna och det kliar i ansiktet.

För en vecka sen träffade jag min gamla chef på slakteriet. Han tyckte det var tråkigt att jag inte jobbade där längre och jag höll med litegrann. Jäkla nostalgi. Så för att vara snäll erbjöd jag mig att kunna jobba när han behövde hjälp. Typ en gång i veckan eller två gånger i månaden. Nils (min chef) har alltid varit snäll (vi brukade få choklad på övertiden) så jag kände för att vara det tillbaka. Dock kom det ett sms igår där han undrade om jag vill jobba 15:30-18:00 VARJE MÅNDAGTISDAGONSDAGTORSDAGFREDAG I 7 VECKOR. Nämnde jag mitt nattjobb jag redan har 23-8?
Så fick man för att vara snäll.
Nästa vecka på torsdag kommer våran Emma som ska bo med oss i två veckor och jobba uppe på slaktis. Då var våran fyrkant gjuten! Skillnaden nu är att vi uppgraderat oss från svenskhuset till svensk-lyx-lägenheten.
Appropå lägenhet ska nästa inlägg innehålla bilder på den som jag ska sno från Petras blogg.
Jo om ni vet någon bra sovfilm så kan ni nämna den för mig.
Over and out 08:47

Kommentarer
Postat av: Emma L

jag följer allt din blogg sofia =) men du jag kommer redan på onsdag, ses snart!!!!

2010-09-12 @ 23:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0