Restaurang tips nr.1

Halv Grek Plus Turk är en übermysig restaurang på östermalm som jag, Ida, Cissi och Geir besökte förra veckan. Jag är den som faller för inredning. Mysigt ställe går hem även om maten skulle smaka get. Men i det här fallet var allt tio av tio! Så det är mitt första restaurangtips i sthlm!
Maten är alltså lite åt tapas hållet men det rekomenderas att beställa ca 3 rätter för det blir man mätt på.
Jag och min detox fick hålla hårt i hatten för att inte ryckas med bland alla rätterna. Vi (detoxen kallas numera "vi") beställde:
Klassisk greksallad
Basilikalindad friterad haloumiost med plommon/valnötts chutney
Stekt kycklinglever med tryffelpecorino och honung

Kika in menyn själv!
http://www.halvgrekplusturk.se/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0