Hårtvätt:

Jag vet inte riktigt hur intressant det här är men i brist på happenings så tänkte jag visa vad jag använder dom få gångerna jag tvättar håret.
Jag använder mig bara av Redken produkter när det kommer till shampoo, balsam och inpackning (det viktigaste av det viktiga!). Då blir det antingen Real Control (lila) som innehåller massa protein, All Soft (guld) som kontrollerar mitt krull och gör håret sjukligt mjukt eller Smooth Down (brons) som är en blandning mellan första och andra.
Så först shampoo två gånger (just för att jag tvättar det så sällan), sen handdukstorka håret och i med inpackning en kvart eller mer och sist balsam. Efter det så låter jag ALLTID håret lufttorka för det blir ett jäkla barr om jag tar till fönen. När det är fuktigt hivar jag i Sebastians Potion 9 (på längderna) som bygger upp håret och sen ett serum (Björn Axén) eller en olja på topparna/längderna. Sen är jag färdig.
Förstå nu denna proceduren och varför det sker så sällan. Trots mitt yrke så hatar jag att tvätta mitt eget hår!
Jo och den hemliga ingrediensen efter att det gått ett par dagar: Torrshampo från Björn Axén!! Det är den som fixar bort fettet på nolltid och är min guldklimp, min räddare i nöden, mitt allt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0